Unio støtter TV-aksjonen

TV-aksjonen NRK 2018 går til Kirkens Bymisjons arbeid for å skape et varmere og mer inkluderende samfunn. Unio støtter aksjonen med 100.000 kroner, og oppfordrer medlemmene til å bli bøssebærer. I år går TV-aksjonen av stabelen søndag 21.oktober.

Norge er et samfunn der forskjellene øker. Forskjeller som ikke først og fremst handler om etnisitet eller religion, hvor du kommer fra eller hvem du er. Men om du er innenfor eller utenfor», heter det i en pressemelding fra Kirkens Bymisjon.

– Det er mange måter å være utenfor på. Det kan handle om å være utenfor arbeidslivet eller å ikke være del av det sosiale fellesskap. Dette er alvorlig for den det gjelder, men rammer også fellesskapet som helhet, sier Unio-leder Ragnhild Lied.
– Unio er opptatt av fellesskap, integrering og involvering. Derfor synes vi årets TV-aksjon gir god mening, og vi håper vi klarer å bidra til et stort engasjement for årets innsamling, legger hun til.

Mer informasjon om TV-aksjonen og prosjektene, finner du her