Ny medlemsfordel – pensjon gjennom Unio!

I løpet av 2021 fikk 1,5 millioner nordmenn som jobber i det private egen pensjonskonto. Er du en av dem? Egen pensjonskonto samler pensjon fra nåværende arbeidsgiver (innskuddspensjon) og fra tidligere arbeidsgivere (pensjonskapitalbevis). Alt på ett sted – i én konto!

Pensjon – en helt ny medlemsfordel!

Visste du at du selv kan velge hvor pensjonen din fra arbeidsgiver skal være? Dersom du ikke foretok deg noe i fjor, ble pensjonen din samlet i selskapet hvor arbeidsgiveren din har innskuddspensjonen. Nå kan du bruke din nye medlemsfordel i Forbund X og flytte pensjonen din til Nordea Liv.

Vi har gjennom Unio fremforhandlet en meget god avtale med Nordea Liv på vegne av alle våre medlemmer, som gir gode og konkurransedyktige pensjonsbetingelser. Avtalen kan sikre deg flere tusen kroner ekstra som pensjonist. For deg som kun har pensjonskapitalbevis fra tidligere arbeidsforhold i det private, får samme gode betingelser som på egen pensjonskonto

Hvorfor skal jeg flytte min egen pensjonskonto til Nordea Liv?

Blant markedets laveste forvaltningskostnader – lavere kostnader betyr mer i pensjon til deg
Tilgang til mobilløsningen Nordea Boost der du får total oversikt og kontroll over pensjonen din – ta grepene som øker pensjonen din
Pensjonssparing med fokus på bærekraft – bidra til en mer bærekraftig samfunnsutvikling
Ingen plattformavgift eller andre skjulte kostnader – velg mellom bredt utvalg av investeringsprofiler, med rabatt på Nordea Liv Bærekraft og Nordea Liv Indeksforvaltet (begge valutasikret)

Det er enkel å flytte pensjonen

Gå til nordea.no/unio og logg inn i Nordea Boost. Her flytter du enkelt din egen pensjonskonto eller pensjonskapitalbevisene dine. Lurer du på hvor pensjonen din er plassert i dag og hva du har oppspart? Sjekk norskpensjon.no.

Webinar

Ønsker du mer informasjon om medlemsfordelen? Bli med på webinar 17., 22. februar eller 1. mars.

I dette webinaret får du informasjon om den nye medlemsfordelen for deg som er tilknyttet Unio. Vi skal ha fokus på egen pensjonskonto, hva det er og hvordan du enkelt får oversikt over pensjonen din med mobilløsningen Nordea Boost.

Bli med på webinar og se hvordan disse nyhetene kan gi deg mer i pensjon - til lavere kostnader. Meld deg på under!

Påmeldingslink til 17. februar kl. 1500 – 1530
Påmeldingslink til 22. februar kl. 0830 – 0900
Påmeldingslink til 1. mars kl. 0830 – 0900

Jeg vil bruke medlemsfordelen min på pensjon