Ber tillitsvalgte i staten forberede lønnsforhandlingene

I dag leverte Unio sitt skriftlige innlegg til Rikslønnsnemnda. Nå ber Unio de tillitsvalgte forberede seg.  – Selv om lønnsoppgjøret  ikke er klart,  er det mange forberedelser man kan gjøre allerede nå, sier utvalgssekretær Iril Myrvang Gjørv i Unio stat.

Hva er det så Unio oppfordrer de tillitsvalgte til å forberede?

– Det er ingenting i veien for å lage planer og ha overordnede diskusjoner med arbeidsgiver og de andre foreningene. Sammen kan dere sette møtedatoer, bli enige om tallgrunnlag, gjennomgå lokal lønnspolitikk og enes om prioriterte kriterier. Det er heller ikke noe i veien for å innhente krav fra medlemmene og snakke med de andre forbundene om felles krav eller prioriteringer. På den måten kan lønnsoppgjøret effektueres så raskt som mulig, sier Myrvang Gjørv.

Les mer på Unio.no